donderdag 10 juni 2010

Machtsmisbruik en doofpot Tweede Kamer

Door: Anne Marie ten Berge, donderdag 10 juni 2010 11:20
Naar aanleiding van het bericht in DePers op 10-06-2010 over de Deense politie die op zoek is naar de Nederlandse non: Theresa Brenninkmeijer vanwege dood door schuld en mishandeling van bejaarden in 1993 reageerde ik als volgt:
"Of de zaak tegen die verdachte non verjaard is dat moet de rechter uitmaken.Daarna kan de getroffen familie een schadeclaim indienen. Ik heb het volgende meegemaakt: Op 11 februari 2002 heb ik aangifte gedaan tegen Lien Vos -van Gortel (VVD) burgemeester van Utrecht en haar advocaat-procureur mr.Frans P.J.M.Otten (CSM Derks Star Busman te Utrecht.) inzake een poging tot doodslag en ontvoering naar de plaats van het misdrijf in de nacht van 27 september 1983. Ik kreeg geen rechtsbijstand. Een en ander ook te lezen op mijn site:www.annemarietenberge.blogspot.com Het OM heeft met medeweten en medewerking van de kabinetten Balkenende de betreffende aangifte(n)alsmede de claims van schadevergoedingen in de doofpot weten te stoppen (machtsmisbruik van de politieke partijen) Ik heb, voor iedereen te lezen, het betreffende proces-verbaal nummer PLO911/02-013307 van mijn aangifte op mijn (etalage)raam geplakt. Zo gauw de leden van de Tweede Kamer geïnstalleerd zijn zal ik ze wéér oproepen om de verantwoordelijke ministers op het matje te roepen.
Voor een buitenstaander mag het onlogisch lijken dat ik elk nieuws over 'doofpot zaken' aangrijp om te schrijven over mijn frustraties over de strafbare feiten gepleegd door het bevoegd gezag en het doofpotten gedoogbeleid van de volksvertegenwoordigers die ik zal blijven informeren over de strafbare daden van hun medepartijleden.
Voor mij als slachtoffer van het hierboven besproken misdrijf van een opzettelijke poging tot doodslag en ontvoering door een advocaat en een burgemeester, is vanaf 1983 geen informatie verstrekt. Dat is een feit van onbehoorlijk en onbetrouwbaar bestuur.Het gepleegde misdrijf was al een traumatische ervaring waarmee ik moet leven, maar 100 keer erger is het feit dat het OM levensbedreigende misdrijven in de doofpot stopt, alsof de feiten niet gebeurd zijn. Het is onverteerbaar dat de geïnformeerde kandidaat leden van de politieke partijen 'gewoon' door regeren, wetten maken en zich verkiesbaar stellen Terwijl ze van mij, het slachtoffer weg kijken."
PS:Dit stuk zal ook de Tweede Kamer opgestuurd krijgen.

Geen opmerkingen: