vrijdag 10 juni 2011

Webblog van Marien de Langen van Mitros Utrecht

Door:Anne Marie ten Berge.Utrecht.
Vanmorgen diende het Kort Geding in de zaak 11-494 MITROS /TEN BERGE. De zitting duurde van 11:05 tot 12:25 uur. Ik werd door beveiligers geëscorteerd in verband met de verdachte curator die daar los rond liep en die mij twee keer eerder in de gangen van het gerechtsgebouw met verbaal geweld provoceerde.
Ik dacht dat de zitting over de huisuitzetting en slecht huurderschap zou gaan en daar ging het ook wel over. Maar toen Mitros mij aanviel op mijn publicaties en beschuldigingen op mijn blog en op het blog van Marien de Langen zei ik tegen de rechter dat MITROS mij dan vanwege laster voor de rechter moest brengen. Tot mijn oprechte verbazing verklaarde de rechter dat het kort geding daar nu juist over ging. Ik zei: "O sorry maar hoe kan ik dat nu weten"? MITROS had een soort van eis gesteld dat ik het een ander van mijn blog zou halen maar dat weigerde ik te gaan doen."Ik heb vrijheid van mening en alles wat ik publiceer over corruptie kan ik bewijzen". Nu heb ik thuis gekomen, op de pc opgezocht wat ik in hemelsnaam had geschreven aan Marien de Langen dat iedereen zo op z'n achterste benen stond. En hier komt het. Ik was even vergeten dat ik op 19-01-2011 had gereageerd op het blog 'Wilde weken'van 13 oktober 2010 van Marien den Langen. Hier komt de inhoud van zijn blog (cursief)en mijn reactie:

contact| zoek| veelgestelde vragen| sitemap| disclaimer
Marien de Langen's weblog
Over Mitros / Weblog Marien de Langen / Berichten
[Wilde weken]
Wilde weken
13 oktober 2010

Dat de samenleving verruwt, weten we inmiddels wel en dat ervaren we in ons werk ook. Dat nu voor het eerst een Zaanse collega door een boze huurder met een huurschuld wordt neergeschoten, is helaas nieuw en natuurlijk vreselijk. Dat wens je niemand toe en is uiteraard alleen maar te veroordelen. Bij ons heeft een huurder wiens woning vanwege een huurschuld ontruimd werd, geprobeerd zijn/onze woning in de brand te steken. Ook belachelijk!

Een geheel andere wilde actie was het bericht dat de SP-Utrecht de wereld instuurde. Wij zouden kampioen huurverhogen zijn, omdat we bij huurderwisseling de huur willen optrekken. Dat wij al jarenlang ongeveer 70% van de maximaal redelijke huur vragen, minder vragen dan onze collega-corporaties én uiteraard onze afspraken met de gemeenten Utrecht en Nieuwegein nakomen over het in stand houden van voldoende goedkope huurwoningen, vermeldde de SP natuurlijk niet.

Het coalitieakkoord en het gedoogakkoord van CDA-VVD-PVV is bekend. En de discussies over het anti-islam geluid woeden. Ik vind het belangrijk om te zeggen dat wij in ons werk in de wijken voor iedereen doen, ongeacht iemands religieuze of culturele afkomst.
Ook kunnen we lezen dat de komende jaren de huren beperkt worden verhoogd, dat de wijkaanpak onder druk komt te staan door de afschaffing van de Vogelaarheffing en we flink veel woningen moeten verkopen om mee te betalen aan een heffing die het rijk ons wil opleggen. Als dit allemaal doorgaat zullen wij jaarlijks 10 miljoen euro in de rijkskas moeten storten. Dat dit niet zonder gevolgen kan zijn, lijkt me evident.

Ten slotte hebben wij ons portefeuilleplan ter advisering aan onze huurderskoepels VBN en Mitropool aangeboden. Hierin kijken we vooruit tot 2030. Ondanks sombere berichten willen en kunnen we de komende jaren extra en duurzaam investeren in onze huidige woningen en in de Utrechtse regio flink wat woningen toevoegen. Ik ben benieuwd naar de reactie van onze huurderskoepels.

Vorige week heb ik met plezier de discussies gevolgd tijdens het Mitros Podium, het stadsdebat dat Mitros een aantal keer per jaar organiseert. Het thema was ‘Klant en klacht’. Opvallend was de visie, dat je elke klacht moet verwelkomen als een kans om een duurzame relatie op te bouwen met de klager. Volgens mij was deze visie agendazettend voor veel van de aanwezigen!


Reacties

Anne Marie ten Berge. Utrecht (amstenberge@hotmail.com) (19-01-2011 17:47)
Reactie: Door Anne Marie ten Berge,te Utrecht op blog van 13 okt.2010 van Marien de Langen, voorzitter Raad van Bestuur van de stichting, Stichting MITROS en directeur Mitros vastgoed aan Marien de Langen zelf. Niet geachte heer de Langen, Iemand neerschieten mag niet, maar iemands woning leegruimen bij een huurschuld mag ook niet. Dat is onwettig. De uitspraken van de kantonrechters van huisontruiming in dergelijke zaken zijn ook onwettig. Huurachterstand is in 99% van de gevallen dat de mensen geen inkomen hebben. Zij krijgen van hun gemeenteraad helemaal geen of veel te laat bijstand uitgekeerd. Hier in Utrecht lopen dagelijks 2.000 burgers dak- en thuisloos rond. Zij zijn in deze erbarmelijke omstandigheden gekomen en gebleven door de georganiseerde corruptie tussen Stichting Mitros, de Gemeenteraad, het OM en de Kantonrechters. En wat die sociale huurwoningen betreft: Hun aantal staan op een asociaal laag niveau. Dat is uw schuld.En wat het coalitie-en gedoogakkoord betreft, die zijn onwettig tot stand gekomen. De erfenis van de Kabinetten Balkenende waren zo crimineel dat Wilders geen ministers wilde leveren. Wilders en het Parlement gedogen dus de leugens van de VVD en het CDA. 10 miljoen,belastinggeld voor het Rijk, hoeveel procent van uw woekerwinsten uit verhuur en verkoop is dat ? Gewoon 150.000 euro minder jaar salaris voor het bestuur en de directies. Trouwens ik krijg nog een hoop geld van jullie terug. anderhalf jaar huurpenningen.en de kosten en salarissen van die twee vonnissen in 2005 en 2007 die niet uitgevoerd zijn omdat de politie de corrupte Mitros niet wilde helpen bij een onwettige ontruiming. Trouwens ontruimingen laat u toch altijd stiekem doen? Denk aan Zuilenstraat 10. Het is jammer dat u zo'n slecht mens bent geworden.

Geen opmerkingen: