vrijdag 22 mei 2009

Ik rij zwart in de trein.

Een treinkaartje kopen? Dat doe ik al jaren niet meer.Als ik met de trein wil reizen, verschijn ik eerst even in persoon bij het loket van de spoorwegpolitie en deel mede dat ik ‘zwart’ ga reizen.
Daarna stap ik de trein in zoek een zitplaats. Als de conducteur komt vraag ik hem /haar een retourreisbiljet met de reguliere boete uit te schrijven. Ik zeg naar waarheid mijn naam en adres. Mocht er al een NS-nota gestuurd worden dan verwijs per brief, voor de betaling daarvan, naar de Gemeente Utrecht omdat ik bij B&W Utrecht nog een miljoenen vordering open heb staan, waar ik recht op heb. Omdat de rechter en het OM alsmaar partijdig wensen te blijven komt er geen rechtszaak. Ik hoor nooit meer wat van mijn ‘zwarte’ trein-ritten. De overheid betaalt blijkbaar.Zo worden aangiftes, dwangbevelen en beslag van deurwaarders voorkomen. De zaak van mijn mega-vorderingen op B&W van Utrecht mag immers niet in het openbaar voor de rechter komen… Dat zou ontslag op staande voet betekenen voor Aleid Wolfsen en onmiddellijke rehabilitatie voor de ontslagen AD-journalist: Hans Paul Andriessen.

# 27 - Anne Marie ten Berge,Utrecht op 21 May 2009 om 12:43 pm gereageerd op artikel uit nrc-next.

Geen opmerkingen: