donderdag 19 maart 2009

Wie besloot géén Raadsverkiezingen in 2009 te willen, maar liever door te stuiteren tot 2010 ?

Wie besloot géén Raadsverkiezingen in 2009 te willen, maar liever door te stuiteren tot 2010 ?‏
Van: Anne Marie ten Berge (amstenberge@hotmail.com)
Verzonden: donderdag 19 maart 2009 14:37:57
Aan: m.mossel@utrecht.nl; w.buunk@utrecht.nl; j.verkaik@utrecht.nl; b.beerlage@utrecht.nl; b.dibi@utrecht.nl; e.schell@utrecht.nl; pepijn.zwanenberg@utrecht.nl; a.van.rooij@utrecht.nl; f.van.iperen@utrecht.nl; g.a.oskam@utrecht.nl; m.van.den.tooren@utrecht.nl; a.koenders.van.den.hurk@utrecht.nl; c.j.verhoef@utrecht.nl; k.gravesteijn@utrecht.nl; a.essousi@utrecht.nl; m.eggermont@utrecht.nl; p.van.corler@utrecht.nl; m.cavusoglu@utrecht.nl; c.jansen.op.de.haar@utrecht.nl; b.van.der.roest@utrecht.nl; e.van.der.marel@utrecht.nl; l.engbers@utrecht.nl; m.bikker@utrecht.nl; m.schuring@utrecht.nl; h.bosch@utrecht.nl; griffie.gemeenteraad@utrecht.nl; g.bouazani@utrecht.nl; a.taskan@utrecht.nl; s.willemsen@utrecht.nl; k.monnink@utrecht.nl; j.ravesteijn@utrecht.nl; y.aydemir@utrecht.nl; n.wigny@utrecht.nl; n.schipper@utrecht.nl; i.de.bondt@utrecht.nl; t.schipper@utrecht.nl; g.isabella@utrecht.nl; m.peetoom@utrecht.nl; harm.janssen@utrecht.nl; a.kleuver@utrecht.nl; m.mos@utrecht.nl; v.oldenborg@utrecht.nl; m.van.ditmarsch@utrecht.nl; k.boudewijns@utrecht.nl; c.a.geldof@utrecht.nl; e.smid@utrecht.nl; s.bottse@utrecht.nl; w.rietkerk@utrecht.nl
Aan de Raadsleden,

Datum 19 maart 2009
Betreft: Het gevallen college van B&W

Dames/heren raadsleden,

"Het Utrechtse college is gevallen", kopten alle kranten afgelopen maandag 17 maart 2009. Ben ik nu gek geworden of hoe zit dat ? In 'Ons Utrecht ' van woensdag 18 maart 2009 lees ik dat er collegeonder- handelingen zijn begonnen. Hoezo ? Onderhandelingen doe je toch ná de verkiezingsuitslag ? Je kunt toch niet in één zittingstermijn het op twee akkoorden gooien ?
Dat 'vallen' betekent toch dat het College van B&W 2006-2010 nu demissionair is. Er is een hele fractie uit het gemeentebestuur, uit het akkoord gestapt. Er kan nu niet meer geregeerd worden.
Groen-Links heeft de stekker eruit getrokken. Met andere woorden: Groen-Links wilde nieuwe verkiezingen, anders stap je niet op. Het doet er niet toe waarover je valt. Destijds heeft Zalm (ook in een weekend) de stekker eruit getrokken omdat er een paar ministers onaardig deden tegen elkaar.
Het Utrechtse college is gevallen vanwege de NOUW 3, de Spoorlaan.
En dat vind ik dus een vreemde reden. Het project NOUW 3 was niet eens opgenomen in de afspraken van het coalitieakkoord van 2006. Ik hoorde van bewoners en ondernemingen dat zij voor het eerst in de tweede week van maart 2009 een Stadsplan over deze Spoorbaanplannen, in de bus hadden gekregen.
Wat betreft die stekker: Trekken is trekken. Vallen is vallen.
Mijn vraag is nu: Wie heeft het besluit genomen te gaan onderhandelen ? "Om te gaan stuiteren", zoals ik dat beschrijf ? Zeg het mij, dan kan ik formeel bezwaar aantekenen. Want tegen elk bestuursbesluit kan toch bezwaar aangetekend worden ?

En ik verwacht dit keer van u wél een antwoord op mijn vragen. Ik ben journalist, verslaggever ingeschreven bij de Kamer van koophandel. Het is mijn werk. Ik wil jullie ook interviewen. Wie heeft daar zin in ? Bel mij 030-2316070, dan maakt u een afspraak.

Met vriendelijke groet, Anne Marie ten Berge.


www.annemarietenberge.blogspot.com

Geen opmerkingen: