woensdag 24 maart 2010

PERSBREIDEL ?

e - Algemeen Nieuws - 'Vuile was CDA binnenhouden'
Reageer:

Door: Anne Marie ten Berge
maandag 22 maart 2010 10:52 Reageer | Dit is Niet OK | Aanbevolen: 0
Het Nederlands Dagblad bericht op 22-03-2010 dat de Provinciale voorzitters van het CDA de rijen gesloten willen houden. ‘Zij’, kennelijk alle CDA-commissarissen van de Koningin in de provincies, doen dus een oproep aan hun leden, dat moeten dan de CDA- leden van de provinciale Staten zijn, om kennelijk in verband met de landelijke verkiezingen van 9 juni 2010, de vuile CDA-was binnenskamers te houden. Als dit dus geen persbreidel is dan weet ik het niet meer. Persbreidel is op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) verboden. Laat ik nu toch nog steeds denken (ik ben 66) dat als je iets doet wat verboden is, dat je dan aangeklaagd kan worden voor een strafbaar feit. Er is dus voor mij weer werk aan de winkel: Opzoeken waar die verdachte cvdK’s van het CDA zitten. Dan een aangifte formuleren en dan naar de politie. Wie is het met mij eens? Wie wil mij helpen ? Mail:amstenberge@hotmail.com en lees meer op http://www.annemarietenberge.blogspot.com

Fairplay7:
maandag 22 maart 2010 19:48 Reageer | Dit is Niet OK | Aanbevolen: 0
Ze doen dan ook een oproep aan hun leden om de vuile was binnenskamers te houden, schrijft het Nederlands Dagblad.
Tja, want die 'vuile was' is ondanks hun dooppot-beleid al vaker naar buiten gekomen! De leuze van het CDA is dan ook: "Hypocretie is ons motto!"

Minstrel:
dinsdag 23 maart 2010 07:15 Reageer | Dit is Niet OK | Aanbevolen: 0
Inderdaad houd de vuile was alsjeblieft binnen! Laat niets naar buiten komen wat onze grote mannen van het CDA kan schaden. De mensen kijken alleen naar de fouten die gemaakt worden, maar Balkenende en Verhagen hebben toch soms ook weleens iets goed gedaan? Niet dan?

factotum:
dinsdag 23 maart 2010 08:16 Reageer | Dit is Niet OK | Aanbevolen: 0
De ware aard van het cda komt boven drijven.
laat zitten die man gegarandeert zetel verlies waardoor andere partijen de puinhopen van balkelende mogen opruimen.

BobdeB:
dinsdag 23 maart 2010 09:07 Reageer | Dit is Niet OK | Aanbevolen: 0

Anne Marie ten Berge schreef:
‘Zij’, kennelijk alle CDA-commissarissen van de Koningin in de provincies, doen dus een oproep aan hun leden, dat moeten dan de CDA- leden van de provinciale Staten zijn, om kennelijk in verband met de landelijke verkiezingen van 9 juni 2010, de vuile CDA-was binnenskamers te houden. Als dit dus geen persbreidel is dan weet ik het niet meer. Persbreidel is op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) verboden...

Dit lijkt me wel een uiting van het feit dat het CDA nog steeds geen open partij is (zie ook de aanwijzing van JP, zonder discussie met de leden, als lijsttrekker), maar van persbreidel is geen sprake. Als de CDA-ers hun vuile was binnenshuis houden, heeft de pers wat dat betreft niets om over te schrijven. Persbreidel is pas aan de orde als de pers bepaalde informatie wel heeft maar gehinderd wordt om dat naar buiten te brengen. Dus mijns inziens is een eventuele aangifte kansloos.

Anne Marie ten Berge:
woensdag 24 maart 2010 14:57 Reageer | Dit is Niet OK | Aanbevolen: 0
Beste BobdeB.
Bedankt voor je reactie. Maar volgens mij is persbreidel een maatregel tot beperking van de persvrijheid. Als een dergelijke (bestuurs) maatregel tot censuur van de (dagblad)pers leidt is dit in alle (gelijke) gevallen strafbaar gesteld. Bestuurders bij het CDA hebben hun leden openlijk opgeroepen tot terughoudendheid (censuur). Die leden zitten ook in het bestuur van de Stad, de Provincie en het land. Zij zijn daar zelfs de baas. Als er censuur toegepast moet worden dan zorgen de bazen:de Gemeenteraad, de Provinciale Staten en de Tweede Kamer dat er censuur komt. Het zijn alleen deze volks vertegenwoordigende organisaties die het beleid uitmaken. Zij geven (achter de schermen) het bevoegd gezag een hint voor een censuur maatregel. Wordt de bestuurder "betrapt" dan moet hij/zij op het matje van de bazen komen en wordt hij/zij door het volksvertegenwoordigende orgaan in alle openbaarheid vergeven en gevraagd het nooit meer te doen. Neem van mij aan, dat politiek een schimmenspel is met een zwaar beschimmeld draaiboek.En ik weet dit zo precies omdat dit in mijn woonplaats Utrecht letterlijk zo is gebeurd. Burgemeester Wolfsen (PvdA)heeft van de Raad begin 2009 aan censuur moeten doen over de ontvangen subsidie die de Raad hem ten onrechte had gegeven voor zijn woonkosten voor in zijn eerste werkzame jaar (2008-2009).Die subsidie was alleen mogelijk als Wolfsen zich niet per 1 januari 2008 liet inschrijven in de Gemeente Utrecht maar ingeschreven bleef staan in de gemeente Amsterdam, alwaar zijn collega en partijgenoot Job Cohen voor de nieuwe (PvdA)burgemeester in Utrecht de hand over zijn hart had gestreken en Wolfsen (buiten de wet om) in Amsterdam liet wonen. Minister ter Horst (PvdA)bleef de hand boven deze bestuurlijke boeven houden en het eind van het liedje was dat ik als journaliste met een eenmanszaak, uitgeschreven werd uit het handelsregister van de KvK's. Dergelijke schurkenstreken noemen we in eerste aanleg; 'broodroof' en in tweede aanleg; een (indirecte) censuurmaatregel van de persvrijheid.
Leuk dus dat je reageerde op mijn reactie anders had ik niet de moeite genomen om zo uitgebreid te schrijven. Lees meer op http://www.annemarietenberge.blogspot.com of 'Google', mijn naam dan zie je alle stukken die ik in DePers schreef weer terug.

Geen opmerkingen: