dinsdag 16 juni 2009

Reactie 16/06/09op:europahoortbijnederland.nl Discussie over keuze voorzitter Europese Commissie.

Barroso weer als voorzitter Europese Commissie?
Geplaatst op 15 juni 2009 16:16 (16:16) in de categorie Discussieer mee

José Manuel Barroso, voorzitter van de Europese Commissie, maakte op 9 juni zijn kandidatuur bekend om het dagelijks bestuur van de Europese Unie nog vijf jaar te leiden. Wat vind jij, verdient Barrosso nog een tweede termijn? Of heb je een andere favoriet?José Manuel Barroso maakte op 9 juni zijn kandidatuur bekend om het dagelijks bestuur van de Europese Unie nog vijf jaar te leiden.

De afgelopen vijf jaar heeft deze voorzitter van de Europese Commissie zich voornamelijk voor consumentenzaken ingezet. De verlaging van de telefoontarieven zijn voor een groot deel aan hem toe te schrijven. Ook de klimaatproblematiek gaat hem aan het hart.

Voor
Merkel, Sarkozy, Berlusconi en ook Balkenende behoren tot dezelfde christen-democratische politieke familie als Barroso. Weerstand vanuit deze politieke hoek tegen verlenging van Barosso als voorzitter is om die reden niet te verwachten. Ook sociaal-democratische leiders als Brown en Zapatero hebben hun steun aan Barroso uitgesproken.

Een serieuze tegenkandidaat heeft zich daarnaast nog niet aangediend.

Tegen
De mening van het Europees Parlement over Barroso is minder positief. Hij heeft zich ‘teveel op de vlakte’ gehouden, luidt het verwijt aan zijn adres. Mede in tijden van internationale economische crisis verlangen de Europese Parlementariërs naar een krachtiger optreden.

De Europarlementariërs stemmen binnenkort over de nieuwe voorzitter. Bij hen in een goed blaadje staan, is voor Barrosso dus van groot belang.

Wat vind jij?
Jouw stand opgemaakt:

* Heeft Barroso zich de afgelopen vijf jaar voldoende bewezen als voorzitter en verdient hij nog een tweede termijn?
* Of vind jij het tijd voor een nieuw gezicht van de Europese Unie en zo ja, wie zou dit volgens jou kunnen zijn?

Pagina afkomstig van Europa hoort bij Nederland - http://www.europahoortbijnederland.nl
Link naar deze pagina: http://www.europahoortbijnederland.nl/discussie/barroso-weer-als-voorzitter-europese-commissie/


Anne Marie ten Berge, Utrecht | 16-06-2009 09:02

Beste lezers. Wat is er op voor als je van een christelijke partij bent ? Christelijke-democratie bestaat niet. Het zijn juist christenen zoals Balkenende, Bos en Rouvoet die in de kwestie van ‘Broodroof en Rechteloosheid’ zie mijn rapport juli 2002, de eindverantwoording voor het onrecht droegen en nog steeds dragen. Zij weten allen dat ik van mijn burgerrechten uitgestoten ben. Ik ben een klokkenluider van de corruptie en de staats-bedreigende leugens. Leugens welke welke politieke kopstukken in de Regering, in de Tweede én in de Eerste Kamer hanteren om in het zadel te blijven. Ik informeerde jarenlang tot op heden óók alle de politieke partijen, wel of niet christelijk gekleurd.Nieuwlichters zoals de PvdD, de PVV en Rita Verdonk willen mij ook niet zien staan. Wat was er gebeurd ? Vanaf 10/01/2000 heb ik buiten mijn schuld om, geen middelen van bestaan.Geen WW-uitkering, geen bijstandsuitkering. Helemaal niets.Ik leende geld van vrienden om in leven te blijven.Huur betaal ik niet. Ik heb mijn woning in 2004 voor 1 euro gekocht en betaal geen huur.Dat scheelt ongeveer 350 euro in de maand. Waar geen geld binnen komt, kan ook geen huur betaald worden. Niet dan? Ik was blij eindelijk een pc te kunnen lenen, om mijn povere bestaan met mijn jarenlange 0-inkomen naar buiten te brengen. Ik heb heel wat onrecht meegemaakt. Eerlijke processen en goede verdedigingen waren niet voor mij weggelegd. Zelfs niet tot bij de Hoge Raad en de Raad van State. Geen advocaat wil/kan/mag mij helpen. Ik heb jarenlang geduld gehad en ben tóch niet agressief geworden. En nu komt het smerigste politieke besluit: In het zicht van mijn AOW (6/3/44)en van mijn pensioen (onderwijs) werd ik (achter de schermen) op voorspraak van de (PvdA) burgemeester van Utrecht en Rinda Den Besten (PvdA)wethouder volksgezondheid door criminele rechters, met name: mr.R.W.J. van Veen en mr.Jan Sap,(Utrecht)op 25/09/07 en op 14/02/2008 onder curatele gesteld. Men had een geestelijke stoornis tegen mij verzonnen.
Ben ik nu de eerste Nederlander die met een lichte woordblindheid onder curatele is gesteld zonder dat zij door de rechter gehoord of gezien was geworden ? Ik mag het hopen van wel.Want dit is te erg voor woorden. Nu pikt onder de ogen van het OM, een valse curator mevr.M.L.J.S. Brandt- van Heijst te Gemert, mijn AOW en mijn pensioen in. Nu heb ik nóg geen cent om van te leven en mijn schulden terug te betalen. De aangiften die ik bij de politie gedaan heb over de strafbare feiten van bekende politici, rechters en oplichters worden zonder beoordeling door het OM weggestopt, zodat niemand er meer bij kan. En terwijl Balkenende, Donner en Hirsch Ballin als MP en als ministers van justitie de brave christenen uithangen, weet God al dat hij ze nooit in zijn hemel wil zien als zij niet éérst hun terechte straf op aarde hebben uitgezeten.De Tweede Kamer wil niet naar mij luisteren.Wil mijn schrijven niet beantwoorden.Ziet mij niet staan. Ik heb op 4 juni ‘09 voor de zoveelste keer naar de Ministerraad geschreven. Maar ‘mijn persoon’ als zijnde ‘het grootste kabinetsprobleem in 19de eeuw’ komt niet op de agenda. Ik zal eens naar de democraat José Manuel Barosso schrijven over deze Nederlandse wantoestand. Crimineel en ondemocratisch Nederland hoort niet thuis in een eerlijk Europa. Nederland verdient eruit gedonderd te worden. Nederland houdt zich niet aan de Europese democratische akkoorden.In 2005 heb ik ten einde raad, met geleend geld, mijn eigen politieke partij opgericht. Maar tijdens gemeenteraads- verkiezingen, bij het lijsttrekkersdebat op 28 februari 2006 heeft de journalist Michael Magielsen (zie aftiteling Zembla) 112 gebeld en werd ik gearresteerd en geboeid afgevoerd.”Hup”,de cel in met die dissident. Ik werd een jaar later op 31 juli 2007 door de advocaat-generaal bij het gerechtshof te Arnhem voor de derde keer beschuldigd van lokaalvredebreuk op het Stadhuis van Utrecht.Ik zal mijn pleitnota op mijn blog zetten.Mijn cassatie ‘in het belang der wet’ werd bij de Hoge raad nooit op de rol gezet. De gepensioneerde mr. A.Davids moet van dit onrecht geweten hebben. Ik ben echt niet de enige zonder inkomen en zonder dar er recht gedaan wordt. Ook voor al die onbekende slachtoffers vecht ik mij een slag in de rondte. Mijn succes in deze strijd is ook hun succes. Zie voor meer informatie http://www.annemarietenberge.blogspot.com Verder vind u mijn geschreven zienswijzen op Google. Sterkte bij het lezen van zoveel onrecht en leugens. Maar ga er niet van wakker liggen. Laat dat maar aan mij over. Ik ben dat gewend. Groet van Anne Marie ten Berge.Utrecht.

Geen opmerkingen: